De eerste dag.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Mitch Stupers - WaarBenJij.nu De eerste dag.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Mitch Stupers - WaarBenJij.nu

De eerste dag..

Door: Mitch Stupers

Blijf op de hoogte en volg Mitch

27 April 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandagochtend ben ik om 05.00 uur opgestaan en vertrokken richting Schiphol. Samen met Ruud, papa en mama. Daar had ik met Linda, Marleen en Denise afgesproken. Nadat we onze bagage hadden afgeleverd, was het echt tijd om afscheid te nemen. Met rode oogjes ging ik naar het vliegtuig. Na een lange vlucht van 11 uur, kwamen we aan op het vliegveld van Cape Town. Hier werden we opgewacht door de taxichauffeur. Hij had een bordje met Denise van Arendonk & friends in zijn handen. Hij bracht ons naar Immanuels Haven, waar we opgewacht werden door Bubbles. Zij gaf ons de sleutels voor het vrijwilligershuis. In het vrijwilligershuis waren de Duitse vrijwilligers wakker geworden en gaven ons een korte rondleiding door het huis. Ik heb een kamer voor mezelf. Het is niet zoals thuis, maar het valt me nog redelijk mee.. De spullen zijn oud en stinken een beetje, maar nadat ik dinsdagmiddag een grote schoonmaak heb gehouden ruikt het weer fris! En ook de ramen verdienden wel een schoonmaakbeurtje.

Dinsdagochtend hebben we boodschappen gedaan. We zijn door Bubbles afgezet bij een supermarkt. Hier heeft een werknemer van haar ons geholpen met het kopen van een simkaart waarmee we WIFI krijgen. Ook met het uitzoeken van de boodschappen heeft Maria ons geholpen. In de middag hebben we van Doreen (directrice) een rondleiding gehad door de school. Ik ga bij haar stage lopen in Grade 6/7. Hier zijn de kinderen rond de 11 jaar. Er zitten 6 kinderen in mijn klas…
’s Avonds zijn we door de Duitse vrijwilligers uitgenodigd om met z’n alle te Braaien ( Afrikaans voor BBQ) .
Vandaag was het ‘Freedom day’. Een dag die wat vaker in Nederland mag voorkomen.. Zo’n 365 keer wat mij betreft.
Morgen begint de eerste stagedag. Ik ben heel benieuwd.

  • 27 April 2016 - 22:01

    Ingrid Schaeken :

    Hoi Mitch
    Spannend zeg zo'n avontuur maar wel gaaf:)
    Fijn dat je een goeie reis hebt gehad en dat je zo fijn ontvangen bent.
    Ik ben er benieuwd naar hoe t je bevalt op je stageplek
    Leuk zo'n klein klasje. Dan kun je echt wat opbouwen met die kinderen.
    Ik ga je gezellig volgen op je stage
    Maak er wat moois van
    Groetjes Ingrid

  • 27 April 2016 - 22:04

    Martin R The Sky Is Te Limit:

    Leuk om je zo te kunnen volgen !

  • 27 April 2016 - 22:06

    Mien:

    Hoi Mitch
    wat een belevenis voor je, maar ik weet zeker dat dit helemaal goed gaat komen jou kennende.
    zo'n klein klasje lijkt wel wat weg te hebben van de Leilinde.
    ik blijf je zeker volgen en wens je ongelofelijk veel succes
    Groetje Mien

  • 27 April 2016 - 22:07

    Bernadette Roestenburg:

    Hee Mitch, wat een mooi avontuur zeg! Geniet van Zuid-Afrika want het is een prachtig land! Ben benieuwd naar je belevenissen! Groetjes!!@

  • 27 April 2016 - 22:09

    Joke Brewel:

    Ha die Mitch, zo het ergste is achter de rug(afscheid)maar komt goed, nu kan het echte werk beginnen , ga je volgen ben erg benieuwt hoe alles daar gaat verlopen. Probeer van alles te genieten

  • 27 April 2016 - 22:10

    Yvon:

    Heerlijk braaien daar ;) leuk mitch! Ga je volgen!

  • 27 April 2016 - 22:15

    Astrid :

    6 kinderen in.de klas, dan heb je toch bijna elke dag Freedom Day , wel leuk om je zo te volgen, succes daar xxx

  • 27 April 2016 - 22:18

    Mona:

    Hoi Mitch, leuk joh zo'n blog kunnen we tenminste al je avonturen volgen!!!! Geniet ervan en veel plezier met je klasje. Xxx

  • 27 April 2016 - 22:38

    Linda:

    6 Kids.....appeltje eitje....voor jouw......veel plezier......en ik ga je volgen:)
    X

  • 27 April 2016 - 22:50

    Mariette:

    Heeee Mitch,
    Wat fijn dat het goed gaat en spannend morgen de eerste dag stage.
    Veel succes en vooral plezier.
    Wij gaan morgen bij het struifhuis eten, bij onze Ruud.
    Groetjes en ik ga jou ook volgen.

  • 27 April 2016 - 22:59

    Mien Bouwmans:

    Hoi mitch
    Leuk dat we je kunnen volgen ben erg benieuwd hoe je het ervaart .
    Wij zullen je zeker volgen.
    Groetjes van ons .

  • 27 April 2016 - 23:26

    Truus E The Sky Is The Limit:

    Wat leuk Mitch.

  • 27 April 2016 - 23:26

    Truus 2:

    Wat leuk Mitch

  • 27 April 2016 - 23:27

    Dille Met Die Lekkere...:

    Wat leuk om te lezen mitch!. heeel veel succes morgen met de 6 kindjes! zullen vast gek op je zijn! tot snel!♡

    Xx

  • 27 April 2016 - 23:32

    Appie:

    superleuk dat we mee mogen genieten van je belevenissen. En geniet maar lekker, het zal er warmer zijn dan hier. Wij kunnen nu lekker af gaan tellen. Groetjes en geniet ervan

  • 28 April 2016 - 07:24

    Willy Bouwmans:

    Fijn om te horen dat je veilig bent aan gekomen .6 kinderen in je klasje is natuurlijk vakantie.
    Heel veel werk plezier

  • 28 April 2016 - 08:04

    Dorine:

    Leuk om te lezen! Ik blijf je volgen. Doe je best en bovendien: geniet! X

  • 28 April 2016 - 08:15

    Sanne:

    Lieve Mitch,

    Ik denk aan jullie terwijl ik onderweg ben naar de cultuureducatie, reuze gezellig.
    Geniet er lekker van en ben heel benieuwd hoe je eerste dag zal verlopen!! M

    Liefs Sanne

  • 28 April 2016 - 09:00

    Janne:

    Fijn om te horen dat de start en het welkom goed verlopen is.
    Succes en veel plezier op je stage... maar dat gaat vast wel goed komen met 6 kinderen :-)
    Leuk om je te volgen!!

  • 28 April 2016 - 09:01

    Paul En Linda :

    Hoi Mitch,
    Fijn dat de reis is meegevalen. Wij hopen dat je het goed naar je zin zult hebben dar in het verre Afrika en gaan je zeker volgen.
    Groetjes, Paul en Linda

  • 28 April 2016 - 09:02

    Papa:

    Mitch,
    Heel veel succes maar vooral veul plezier daar! Geniet ervan. Het gaat je zeker lukken!!
    Spreek je snel

  • 28 April 2016 - 09:04

    Mama:

    Hey Mop...nou hier zit ik weer met natte oogjes na het lezen van dit verslag...pfff wat een watje war

  • 28 April 2016 - 09:10

    Mam :

    Nou veel plezier op je eerste dag. .geniet ervan xxx

  • 28 April 2016 - 10:13

    Ans:

    Hoi Mitch, wow, wat een mooi avontuur staat je te wachten! Succes op je eerste stagedag, en ook de andere dagen, maar dat komt wel goed.

  • 28 April 2016 - 16:22

    Toos:

    Hey Mitch, heb je verslag gelezen, is leuk! succes en genieten! gr Toos.

  • 28 April 2016 - 22:15

    Stans:

    Veel plezier Mitch. Maak er een mooie tijd van en geniet van het avontuur en het land. gr. Stans

  • 29 April 2016 - 10:57

    Opa Ad:

    grt van opa en oma xx

  • 01 Mei 2016 - 08:58

    Francien:

    Top joh.. wat een belevenis! Een ervaring waar je veel van zult leren.
    Ik blijf je op deze manier volgen. Leuk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2016

6 juni - 16 juni!

05 Juni 2016

30 mei - 5 juni

29 Mei 2016

23 - 29 mei

29 Mei 2016

23 - 29 mei

21 Mei 2016

16 mei - 21 mei
Mitch

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 3851

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: